Všeobecné obchodné podmienky

  1.     VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1    Tieto Všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na kúpne zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom internetového obchod www.saneco.sk (ďalej ako „saneco e-shop“) medzi kupujúcim a predávajúcim. V týchto Všeobecných obchodných podmienkach výslovne neupravené právne vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim sa riadia najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

1.2    Kupujúcim sa rozumie spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania a ktorá odošle objednávku tovaru z saneco e-shopu (ďalej ako „kupujúci“ alebo „vy“ alebo „zákazník“).

1.3    Predávajúcim je: SANECO GROUP s. r. o, Sídlo: Ďumbierska 4006/24, 974 11 Banská Bystrica. Prevádzka: Sanecobb – 29.augusta 20, 974 01 Banská Bystrica. IČO: 52 952 096, DIČ: 2121 196 297. Tel.č: +421 907 132 086‬, e-mail: saneco@saneco.sk. Zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 38344/S. Bankové spojenie: Tatra banka, a.s., IBAN: SK79 1100 0000 0029 4308 2581 (ďalej ako „predávajúci“, „saneco“ alebo „my“).

1.4    Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je:

  • Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 179/46, 974 01 Banská Bystrica.
  • Regionálny úrad verejného zdravotníctva Banská Bystrica, Cesta k nemocnici 1, 975 56 Banská Bystrica

1.5    V prípade otázok, sťažností alebo iných podnetov nás neváhajte kontaktovať: email: saneco@saneco.sk.

1.6     Komunikácia vrátane uzatvorenia kúpnej zmluvy prebieha v slovenskom jazyku.

1.7    V saneco e-shope (na webovej stránke saneco.sk, môžete nakupovať, ak máte najmenej 16 rokov. 

  1.     POSTUP OBJEDNANIA A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

2.1    Ponukou tovaru sa rozumie súhrn výrobkov ponúkaných predávajúcim prostredníctvom saneco e-shopu (ďalej ako „tovar“). Ponuka tovaru je primárne určená konečným spotrebiteľom, a preto si saneco vyhradzuje právo limitovať počet kusov objednaného tovaru na druh tovaru v jednej objednávke.

2.2    Ak ste podnikateľským subjektom a máte záujem nakúpiť tovar predávajúceho, kontaktujte, prosím, saneco@saneco.sk. Pre objednávky realizované prostredníctvom saneco e-shopu nebude podnikateľským subjektom vystavená faktúra obsahujúca identifikačné číslo organizácie (IČO), ktorá je predpokladom pre daňovo uznateľný náklad. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom v platnom znení.

2.3    Postup objednania tovaru

  1. Tovar s dostupnosťou „Skladom“ si môžete vložiť do nákupného košíka prostredníctvom tlačidla „PRIDAŤ DO KOŠÍKA“. Ak ste do svojho košíka vložili všetky vami želané výrobky (tovar), môžete priamo v nákupnom košíku pristúpiť k ďalším krokom potrebným pre odoslanie objednávky, a to prostredníctvom tlačidla „POKLADŇA“ – ak chcete nakupovať ako registrovaný zákazník, nakupovať ako neregistrovaný zákazník nie je možné.
  2. V prípade, ak stlačíte tlačidlo „POKLADŇA“, budete vyzvaný, aby ste sa prihlásili do svojho saneco e-shopového konta (ak ste tak ešte neurobili), príp. či si predmetné saneco e-shopové konto chcete vytvoriť. Vytvorením saneco e-shopového konta si uľahčíte proces objednávania v budúcnosti a získate výhody určené iba pre registrovaných zákazníkov. Pre založenie saneco e-shopového konta je potrebné zadať vaše meno a priezvisko, emailovú adresu a heslo. Heslo si starostlivo uschovajte a neposkytujte tretím osobám.
  3. Zriadením saneco e-shopového konta súhlasíte, že informácie zadané vo vašom saneco e-shopovom konte budú zaznamenané a vyhodnocované a priradené vášmu nákupnému správaniu, aby sme vám vedeli ponúknuť personalizovaný obsah, ako napr. individuálne ponuky, služby a informácie. Ak si vyššie uvedené spracúvanie a vyhodnocovanie neželáte, nás o tom informovať na saneco@saneco.sk a táto funkcia vám bude vypnutá. 
  4. Po výbere spôsobu nakupovania (prihlásenie, registrácia) môžete pristúpiť k zadaniu doručovacej adresy, výberu spôsobu dodania a platobnej možnosti. Následne vám bude zobrazený súhrn objednávky, ktorej odoslanie potvrdíte tlačidlom „OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“. Po odoslaní objednávky už nie je možné vykonať zmenu vašich údajov a objednávky. V prípade potreby zmeny objednávky/údajov po odoslaní objednávky, nás prosím bezodkladne kontaktujte telefonický na +421 907 132 086‬, alebo e-mailom saneco@saneco.sk. Podmienkou odoslania objednávky je vaše oboznámenie sa s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
  5. Po odoslaní objednávky (t.j. návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy) budete automaticky prostredníctvom e-mailu informovaný o prijatí vašej objednávky; v prípade voľby platby bankovým prevodom obsahuje predmetný potvrdzujúci e-mail o prijatí objednávky aj fakturačné údaje. Tento automatický e-mail nepredstavuje záväzné prijatie vášho návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy (objednávky). Po zaslaní automatického e-mailu potvrdzujúceho prijatie objednávky vám na vašu e-mailovú adresu uvedenú v objednávke môžeme poskytovať ďalšie dodatočné informácie o stave vybavenia vašej objednávky (napr. informáciu o dostupnosti tovaru alebo o expedovaní tovaru), ako aj informáciu o uzatvorení kúpnej zmluvy.
  6. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza až doručením emailu na vašu e-mailovú adresu uvedenú v objednávke, v ktorom vás informujeme o odoslaní objednaného tovaru na adresu, prípadne o dostupnosti zásielky na vyzdvihnutie v Sanecobb predajni. Tento e-mail súčasne predstavuje potvrdenie o uzatvorení kúpnej zmluvy. Tento potvrdzujúci e-mail dostanete do piatich pracovných dní v prípade, ak ste si zvolili doručenie objednávky na vami uvedenú adresu alebo osobný odber objednávky na predaju Sanecobb i, prípadne do 60 minút. Pokiaľ vám takýto potvrdzujúci e-mail nebude doručený v lehote 5 pracovných dní, vaša objednávka sa považuje za zrušenú, pokiaľ neinformujeme prostredníctvom www.saneco.sk o tom, že vybavenie objednávok sa oneskorí z dôvodu mimoriadnych okolností. V prípade, že vám potvrdzujúci e-mail nebude vo vyššie uvedenej lehote doručený, a ani sme neinformovali o oneskorení objednávok z mimoriadnych okolností, všetky platby, ktoré ste vynaložili v súvislosti s objednávkou, t.j. kúpna cena vrátane nákladov na prepravu tovaru k vám, vám budú vrátené, a to najneskôr v lehote 14 dní odo dňa zrušenia objednávky a na účet, z ktorého bola táto platba zaplatená.
  7. Ako kupujúci máte právo zrušiť objednávku (t.j. odvolať návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy), až do okamihu akceptácie objednávky predávajúcim a uzatvorenia kúpnej zmluvy podľa predchádzajúceho bodu. Vezmite prosím na vedomie, že pokiaľ máte v úmysle zrušiť objednávku pred jej odoslaním (t.j. pred uzatvorením kúpnej zmluvy), takéto zrušenie je možné len vo vzťahu k celej objednávke. To znamená, že doplnenie alebo zrušenie len jednotlivých položiek objednávky po jej odoslaní nie je možné. Zrušiť celú objednávku po jej odoslaní je možné vykonať nasledovne:
  8. V saneco e-shopovom konte máte možnosť overiť stav vašej objednávky v prehľade objednávok. Objednávky, pri ktorých je uvedené „Spracováva sa“, môžu byť automaticky zrušené prostredníctvom žiadosti o storno zakliknutím príslušného storno tlačidla „Požiadať o zrušenie“. O úspešne vykonanom zrušení objednávky budete informovaný e-mailom.
  9. Pokiaľ ste pred zrušením objednávky uhradili predávajúcemu platby súvisiace s objednávkou, všetky platby, ktoré ste vynaložili v súvislosti s objednaním tovaru, t.j. kúpna cena vrátane nákladov na prepravu tovaru k vám, vám budú vrátené, a to najneskôr v lehote 14 dní odo dňa zrušenia objednávky a na účet, z ktorého bola táto platba zaplatená.
  10. V prípade, že storno objednávky už nebude možné vykonať, obdržíte e-mail o odoslaní tovaru. Ak budete mať záujem o zrušenie kúpnej zmluvy po odoslaní tovaru t.j. po obdržaní e-mailu od predávajúceho podľa bodu vi. vyššie), máte možnosť odstúpiť od zmluvy v zmysle bodu 9 Všeobecných obchodných podmienok.
  1.     MINIMÁLNA HODNOTA OBJEDNÁVKY

3.1    Pre objednávky v saneco e-shope nie je stanovená minimálna hodnota objednávky.

  1.     DODANIE A DOSTUPNOSŤ TOVARU

4.1    Objednaný tovar je doručovaný výhradne na územie Slovenskej republiky. Ponúkame nasledujúce spôsoby dodania objednaného tovaru:

  1. Štandardné doručenie na adresu prostredníctvom zmluvného prepravcu
  2. Osobný odber v kamennej predajni Sanecobb 

4.2   Pri štandardnom doručení na adresu si v procese objednávky môžete zvoliť ľubovoľnú slovenskú doručovaciu adresu, pričom dodanie tovaru bude realizované prostredníctvom zmluvného prepravcu Slovak Parcel Service, alebo Packeta Slovakia vyhradzujeme si právo kedykoľvek zmeniť svojho zmluvného prepravcu.

4.3   Okrem doručenia na ľubovoľnú slovenskú doručovaciu adresu prostredníctvom zmluvného prepravcu má zákazník možnosť vyzdvihnúť si zásielku v predajni Sanecobb (ďalej iba „osobný odber“). Lehota pre vyzdvihnutie zásielky v predajni  Sanecobb predstavuje 7 kalendárnych dní odo dňa informovania kupujúceho o dostupnosti zásielky v predajni. Ak si objednávku nevyzdvihnete vo vyššie uvedenej lehote, máme právo odstúpiť od zmluvy, pričom všetky platby, ktoré ste vynaložili v súvislosti s objednávkou, t.j. najmä kúpna cena, vám budú bezodkladne vrátené rovnakým spôsobom, aký ste použili pri svojej platbe.

4.4   saneco si zároveň vyhradzuje právo neposkytnúť službu osobného odberu pre vybrané tovary, pričom túto skutočnosť zverejní na detailnej stránke príslušného produktu. 

4.5   Informácia dostupnosti produktov na predajni Sanecobb sa zobrazuje pri objednávaní v saneco e-shope a ako zákazník si ju môžete skontrolovať v nákupnom košíku. V prípade produktov, ktorých dostupnosť je neistá, v saneco e-shope uvádzame informáciu „Dostupné na objednávku“. Objednávka je pripravená na vyzdvihnutie do 60 minút. Doba spracovania objednávky (60 minút) platí počas otváracích hodín Sanecobb predajne. Objednávky je možné vyzdvihnúť len počas aktuálnych otváracích hodín. Akonáhle bude vaša objednávka pripravená na osobné vyzdvihnutie, budeme vás o tom informovať e-mailom, alebo sms správou. Lehota pre vyzdvihnutie zásielky v Sanecobb predajni je 7 kalendárnych dní odo dňa doručenia tohto e-mailu. Ak si objednávku nevyzdvihnete vo vyššie uvedenej lehote, máme právo odstúpiť od zmluvy, pričom všetky platby, ktoré ste vynaložili v súvislosti s objednávkou, t.j. najmä kúpna cena, vám budú bezodkladne vrátené rovnakým spôsobom, aký ste použili pri svojej platbe.

4.6   Do Sanecobb predajne sú doručované výhradne objednávky zaplatené vopred (t.j. platba kartou, platba prostredníctvom Google Pay alebo Apple Pay, platba darčekovou kartou/kódom).

4.7  Lehota dodania sa považuje za zachovanú, ak vám bol tovar doručený v posledný deň danej lehoty. Ak vám nebudeme môcť dodať tovar v lehote dodania, bezodkladne vás o tejto skutočnosti upovedomíme. Pri neprevzatí tovaru kupujúcim pri prvom pokuse o doručenie, bude realizovaný druhý pokus o doručenie. Ak nebude ani druhý pokus úspešný, predávajúci má právo odstúpiť od zmluvy a objednávka kupujúceho bude automaticky stornovaná, pričom vami uhradená suma objednávky (peňažné prostriedky vo výške objednávky bez nákladov na prepravu (poštovného)) vám bude bezodkladne vrátená na účet, z ktorého ste objednávku uhradili.

4.8  Pre všetky objednávky sú účtované náklady na prepravu (poštovné) podľa bodu 6 týchto Všeobecných obchodných podmienok.

  1.     PRECHOD VLASTNÍCTVA TOVARU

5.1    Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu alebo ním určenej osobe. Vlastnícke právo k dodanému tovaru prechádza na kupujúceho v okamihu dodania.

  1.     CENY A NÁKLADY NA PREPRAVU

6.1    Všetky ceny uvedené v saneco e-shope sú uvedené vrátane zákonných sadzieb dane z pridanej hodnoty. Záväznými sú pre obe zmluvné strany ceny platné v momente odoslania objednávky kupujúcim.

6.2   Doručenie SK Packeta výdajné miesta – tovar bude zákazníkovi doručený do zvoleného doručovacieho miesta, ktoré si vybral v objednávke, prostredníctvom kuriérskej služby, v rámci dodania na Slovensku. Dodanie tovaru je 2-3 pracovné dni od potvrdenia o vyexpedovaní objednávky, ktoré bude kupujúcemu odoslané na e-mail zadaný v procese objednávky. Cena za doručenie je stanovená na sumu 3,60€. Pri objednávke nad 45€ nebude zákazníkovi účtovaná cena za doručenie.

6.3   SK Packeta Home HD (doručenie na adresu) – tovar bude zákazníkovi doručený na adresu, ktorú uviedol v objednávke, prostredníctvom kuriérskej služby, v rámci dodania na Slovensku. Dodanie tovaru je 2-3 pracovné dni od potvrdenia o vyexpedovaní objednávky, ktoré bude kupujúcemu odoslané na e-mail zadaný v procese objednávky. Cena za doručenie je stanovená na sumu 4,50€. Pri objednávke nad 45€ nebude zákazníkovi účtovaná cena za doručenie.

6.4   Doručenie Slovak Parcel Service doručenie na odberné miesto (Alzabox) – tovar bude zákazníkovi doručený do zvoleného doručovacieho miesta, ktoré si vibral v objednávke, prostredníctvom kuriérskej služby, v rámci dodania na Slovensku. Dodanie tovaru je 2-3 pracovné dni od potvrdenia o vyexpedovaní objednávky, ktoré bude kupujúcemu odoslané na e-mail zadaný v procese objednávky. Cena za doručenie je stanovená na sumu 4,50€. Pri objednávke nad 45€ nebude zákazníkovi účtovaná cena za doručenie.

6.5   Doručenie kuriérom – tovar bude zákazníkovi doručený na adresu, ktorú uviedol v objednávke, prostredníctvom kuriérskej služby, v rámci dodania na Slovensku. Dodanie tovaru je 2-3 pracovné dni od potvrdenia o vyexpedovaní objednávky, ktoré bude kupujúcemu odoslané na e-mail zadaný v procese objednávky. Cena za doručenie je stanovená na sumu 4,50€. Pri objednávke nad 45€ nebude zákazníkovi účtovaná cena za doručenie.

6.6   Osobne v predajni Sanecobb – zákazník si môže objednávku po výzve o vybavení objednávky vyzdvihnúť priamo na našej predajni Sanecobb, 29.augusta 20, 974 01 Banská Bystrica v aktuálnych otváracích hodinách. Za osobné vyzdvihnutie objednávky na predajni nie je zákazníkovi účtovaná žiadna suma. V prípade že tovar zákazník preberá osobne v predajni Sanecobb je potrebné sa pri prevzatí objednávky preukázať uhradenou faktúrou, ktorú obdrží e-mailom po úhrade objednávky. Faktúru nie je potrebné tlačiť, stačí ju mať v digitálnej podobe v mobilnom zariadený. (smartfóne)

  1.     PLATOBNÉ MOŽNOSTI A ELEKTRONICKÁ FAKTÚRA

7.1    Pri objednávkach uzatvorených na diaľku prostredníctvom saneco e-shopu vám ponúkame nasledujúce platobné možnosti:

a) ONLINE PLATBA KARTOU platba pomocou platobnej brány CardPay – pri vytvorení objednávky bude zákazník priamo presmerovaný na okamžitú platbu kartou prostredníctvom platobnej brány CardPay. CardPay umožňuje platbu ktorejkoľvek banky doma i v zahraničí. Platba možná platobnou kartou VISA, MasterCard, Maestro alebo Diners Club International platiť online, aj prostredníctvom Apple Pay a Google Pay. Viac: Ako nakupovať cez CardPay?

b) Platba prevodom na účet – zákazník za objednávku zaplatí po jej vytvorení priamym prevodom na náš bankový účet: SK79 1100 0000 0029 4308 2581

V tomto prípade je potrebné ako Variabilný symbol platby zadať číslo objednávky. Po pripísaní finančných prostriedkov na náš účet bude objednávka odoslaná.

c) Platba pomocou platobnej brány PayPal – pri vytvorení objednávky bude zákazník priamo presmerovaný na okamžitú platbu kartou prostredníctvom platobnej brány PayPal. Viac: Ako nakupovať cez PayPal.

d) Platba prostredníctvom darčekovej karty/kódu – darčekovou/kódom kartou môžete zaplatiť celú objednávku alebo jej časť. Na jednu objednávku je možné použiť aj viacero darčekových kariet. Pre uplatnenie darčekovej karty je potrebné v poslednom kroku objednávky zadať kód darčekovej karty, ktoré sú uvedené na prednej strane darčekovej karty. Saneco nezodpovedá za zostatok na darčekovej karte v prípade jej straty, odcudzenia alebo takého poškodenia, ktoré znemožní zistenie zostatku na nej.
V prípade odstúpenia od zmluvy (alebo jej časti) bude suma za vrátený tovar prednostne vrátená na platobný prostriedok, ktorý bol použitý na úhradu objednávky popri darčekovej karte. Ak suma za vrátený tovar presiahne sumu uhradenú týmto platobným prostriedkom, zvyšná suma vám bude vrátená vo forme novej digitálnej darčekovej karty. Digitálna darčeková karta bude zaslaná na e-mailovú adresu uloženú v saneco e-shopovom konte alebo uvedenú v objednávke. Saneco nezodpovedá za žiadne technické problémy pri prenose dát prostredníctvom internetovej siete alebo iných elektronických prostriedkov.

7.2   Pri platbe vopred prostredníctvom bankového prevodu poukážte, prosím, celkovú cenu objednávky vrátane nákladov na prepravu (poštovného) na bankový účet saneco uvedený v e-maile potvrdzujúcom prijatie objednávky. K začatiu spracovávania objednávky príde až po prijatí platby na bankový účet saneco. Saneco si vyhradzuje právo objednávku automaticky stornovať, ak nie je celková cena objednávky vrátane nákladov na prepravu (poštovného) pripísaná na účet predávajúceho do 7 dní odo dňa obdržania e-mailu potvrdzujúceho prijatie objednávky.

7.3    Vystavená a na vašu e-mailovú adresu uvedenú v objednávke bude zaslaná výlučne elektronická faktúra.

7.4    Dobierku neposkytujeme. 

  1.     ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A ZÁRUČNÁ DOBA 

8.1    Saneco zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim (t.j. za vady, ktoré má tovar v čase dodania). Saneco zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka). Na výrobky (tovar) sa vzťahujú záručné doby predpísané zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“). Záručná doba je 24 mesiacov od dodania tovaru. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Pri výrobkoch (tovar) s minimálnym dátumom trvanlivosti je záručná doba platná do tohto dátumu. Záručná doba začína plynúť dňom dodania tovaru kupujúcemu.

8.2   Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.

8.3   Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Za vadu nie je možné považovať zmenu tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebovania, mechanického poškodenia (vrátane náhodného poškodenia), či nesprávneho používania alebo nesprávneho zásahu.

8.4   Ak saneco pri kúpe tovaru ponúka zákazníkovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar zdarma (darček), je na zákazníkovi, či ponúkaný tovar (darček) prijme. Tovar zdarma (darček) však nie je predaným tovarom, preto saneco nezodpovedá za jeho prípadné vady a na tento tovar sa teda zákonná záruka nevzťahuje.

8.5    Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) si môže kupujúci uplatniť v záručnej dobe. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť, resp. zaslať spolu s vadným tovarom kópiu dokladu o kúpe (kópiu faktúry), prípadne záručný list, ak bol tento na tovar vystavený.

Práva zo zodpovednosti za vady tovaru môže kupujúci uplatniť buď:

a) osobne v predajni Sanecobb, alebo

b) zaslaním vadného tovaru na adresu predajne predávajúceho: 29.augusta 20, 974 01 Banská Bystrica (Sídlisko) Slovensko.

V prípade, že zasieľate vadný tovar postupujte podľa písm. b)  vyššie a zašlite vadný tovar spolu s vyplneným Reklamačným lístkom a kópiou dokladu o kúpe (faktúrou), prípadne záručným listom (ak bol tento na tovar vystavený) na adresu predajne predávajúceho: 29.augusta 20, 974 01 Banská Bystrica (Sídlisko) Slovensko.

8.6    Ak saneco zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Obchodného zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Obchodného zákonníka). Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla (§ 621 ods. 4 Občianskeho zákonníka). Podmienky a spôsob vybavenia uplatnenej zodpovednosti za vady tovaru (reklamácie) sú podrobne upravené v uvedených ustanoveniach Občianskeho zákonníka.

8.7    Vybavenie reklamácie obvykle netrvá dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

8.8   Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi potvrdenie. Týmto potvrdením je kópia Reklamačného lístka potvrdená predávajúcim. V prípade, ak kupujúci uplatňuje práva zo zodpovednosti za vady tovaru v zmysle bodu 8.5 (a) vyššie (osobne na predajni predávajúceho), bude Reklamačný lístok vyplnený a kupujúcemu vydaná kópia potvrdeného Reklamačného lístka priamo na predajni. V prípade, ak kupujúci uplatňuje práva zo zodpovednosti za vady tovaru v zmysle bodu 8.5 (b) vyššie (odoslaním vadného tovaru), doručí predávajúci kupujúcemu potvrdený Reklamačný lístok bez zbytočného odkladu po obdržaní vadného tovaru, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, pričom pokiaľ kupujúci uvedie v Reklamačnom lístku e-mailovú adresu, bude potvrdenie, vrátane oznámenia o vybavení reklamácie zaslané kupujúcemu na uvedenú e-mailovú adresu.

8.9   Reklamačný lístok musí mať pri uplatnení reklamácie vypísané nasledovné náležitosti:

a) Názov predajne kde sa reklamácia uplatňuje (uvedené platí len v prípade, ak kupujúci uplatňuje práva zo zodpovednosti za vady tovaru v zmysle bodu 8.5 (a) vyššie, t.j. osobne na predajni predávajúceho)

b) dátum uplatnenia reklamácie (v prípade, ak kupujúci uplatňuje práva zo zodpovednosti za vady tovaru v zmysle bodu 8.5 (b) vyššie (t.j. odoslaním vadného tovaru) vyplní uvedenú časť predávajúci po tom, čo mu bude vadný tovar doručený)

c) meno a priezvisko kupujúceho, jeho kontaktná adresa, telefonický kontakt a e-mailová adresa

d) druh reklamovaného tovaru

e) dátum zakúpenia, cenu reklamovaného tovaru a číslo faktúry ako dokladu o zakúpení reklamovaného tovaru

f) dôvody reklamácie a popísané reklamované vady a nárok zo zodpovednosti za vady, ktorý kupujúci požaduje

g) konečné doriešenie reklamácie – uvedené vypĺňa predávajúci; uvedená informácia sa vyplní pri uplatnení reklamácie v prípade, ak je reklamácia vybavená ihneď na mieste, resp. ihneď po doručení vadného tovaru predávajúcemu

h) podpis kupujúceho

i) podpis predávajúceho (resp. zodpovedného pracovníka predávajúceho) – uvedená informácia sa vyplní pri uplatnení reklamácie v prípade, ak je reklamácia vybavená ihneď na mieste, resp. ihneď po doručení vadného tovaru predávajúcemu

8.10   Reklamačný lístok je vyhotovený v troch vyhotoveniach, pričom originál a ďalšie vyhotovenie ostane v predajni, ktorá reklamáciu prijala, (v prípade uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady tovaru v zmysle bodu 8.5 (a) vyššie), resp. v predajni predávajúceho (v prípade uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady tovaru v zmysle bodu 8.5 (b) vyššie) a jednu kópiu dostane kupujúci.

8.11  Reklamačné konanie nie je možné začať v prípadoch, ak kupujúci nepreukáže, že tovar zakúpil od predávajúceho, t.j. nepredloží kópiu dokladu o kúpe tovaru, resp. záručný list (ak bol vydaný) alebo inak nepreukáže, že tovar zakúpil od predávajúceho.

  1.     ODSTÚPENIE OD ZMLUVY, SPÔSOB VRÁTENIA TOVARU

9.1    Máte právo odstúpiť od zmluvy uzatvorenej prostredníctvom saneco e-shopu do 30 dní, a to bez uvedenia dôvodu. Lehota pre uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy začína plynúť prevzatím tovaru. Prevzatím tovaru sa rozumie prevzatie všetkých častí objednaného tovaru vami alebo vami určenou treťou osobu s výnimkou dopravcu. Odstúpiť od zmluvy môžete aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

9.2    O uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy ste povinný nás informovať písomne v stanovenej lehote, a to jednou z nasledujúcich možností:

a) listom zaslaným na adresu sídla spoločnosti SANECO GROUP, s.r.o, Sídlo: Ďumbierska 4006/24, 974 11 Banská Bystrica.

b) e-mailom na e-mailovú adresu saneco@saneco.sk 

9.3   Lehota sa považuje za dodržanú, ak odošlete svoje oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy v posledný deň lehoty. Odstúpenie od zmluvy môžete realizovať prostredníctvom formulára, ktorý tvorí Prílohu 1 týchto Všeobecných obchodných podmienok alebo vlastného formátu vyhlásenia. Tovar ste povinný odoslať späť najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenia od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

9.4   Odstúpením od zmluvy vám budú vrátené všetky platby, ktoré ste vynaložili v súvislosti s uzavretím zmluvy, t.j. kúpna cena vrátane nákladov na prepravu tovaru k vám a to najneskôr v lehote 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené vaše oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy. Pre vrátenie platby bude použitý rovnaký spôsob platby, aký ste použili v procese objednávky, pokiaľ nebol výslovne dohodnutý iný spôsob vrátenia, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

9.8   Platba za zakúpený tovar vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, ktorý moment nastane skôr. Vrátenie tovaru je bezplatné za predpokladu vrátenia tovaru v kamennej predajni. Vo všetkých ostatných prípadoch priame náklady na vrátenie tovaru znášate vy, vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. V prípade, vrátenia tovaru je potrebné predmetný tovar zaslať, na nasledujúcu adresu: 29.augusta 20, 974 01 Banská Bystrica (Sídlisko) Slovensko.

9.9   Zodpovedáte iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

9.10  Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho.

9.11  Predávajúci má právo odstúpiť od zmluvy z dôvodu, že došlo k takým závažným zmenám okolností, ktoré znemožnili splnenie povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zmluvy. Predávajúci je ďalej oprávnený od zmluvy odstúpiť z dôvodov tzv. vyššej moci, ako aj v prípade, ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je predávajúci schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami alebo zmluvou. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy taktiež v prípade poškodenia zásielky pri doručovaní a jej automatického vrátenia do centrálneho skladu, v prípade krádeže zásielky v depe doručovacej spoločnosti alebo v prípade zlyhania ľudského faktoru, v dôsledku ktorého predávajúci nemôže splniť povinnosti vyplývajúce zo zmluvy. Predávajúci je ďalej oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, že kupujúci odmietne poskytnúť predávajúcemu súčinnosť pri plnení povinností dm vyplývajúcich z Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/1148 z 20. júna 2019 o uvádzaní prekurzorov výbušnín na trh a ich používaní, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 1907/2006 a ktorým sa zrušuje nariadenie (EÚ) č. 98/2013, a to najmä, ak nie je ochotný a schopný jasne opísať zamýšľané použitie regulovaných prekurzorov výbušnín alebo ho nevie vierohodne vysvetliť alebo nie je ochotný poskytnúť predávajúcemu doklad totožnosti, miesto bydliska alebo v prípade potreby informáciu o tom, či je profesionálny používateľ alebo hospodársky subjekt v zmysle uvedeného nariadenia. Predávajúci v takom prípade informuje kupujúceho o odstúpení od zmluvy a vráti mu všetky platby, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s uzavretím zmluvy, t.j. kúpnu cenu vrátane nákladov na prepravu.

  1.   MIMOSÚDNE RIEŠENIE SPOROV

10.1  Vzniknuté spory majú právomoc rozhodovať súdy Slovenskej republiky, za predpokladu, že kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má bydlisko na území Slovenskej republiky. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, môže žalovať predávajúceho aj na súdoch členského štátu Európskej únie, v ktorom má tento spotrebiteľ bydlisko.

10.2  Máte právo obrátiť sa na saneco so žiadosťou o nápravu (emailom na emailovú adresu: saneco@saneco.sk ), ak nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že dm porušila vaše práva. Ak vám dm na túto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Zákon o ARS“); možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je zverejnený na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1)

10.3  Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môžete podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorý je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môžete podať taktiež prostredníctvom nasledujúcej online platformy alternatívneho riešenia sporov – platformy ODR Európskej komisie.

10.4  Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona o ARS, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Alternatívne riešenie sporu sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR vrátane DPH. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.

10.5  Ak je po dôkladnom zhodnotení všetkých zistených skutočností a vyjadrení strán sporu zrejmé, že strany sporu majú záujem o zmierlivé vyriešenie sporu, subjekt alternatívneho riešenia sporov vypracuje návrh dohody o vyriešení sporu. Dohoda, ktorá vznikne ako výsledok alternatívneho riešenia sporu, je pre strany sporu záväzná; možnosť strán sporu obrátiť sa v tej istej veci na súd tým nie je dotknutá. Ak medzi stranami sporu nedôjde k uzavretiu dohody a subjekt alternatívneho riešenia sporov na základe skutočností, ktoré zistí pri alternatívnom riešení sporu, dospeje k odôvodnenému záveru, že predávajúci porušil práva kupujúceho podľa príslušných právnych predpisov na ochranu práv spotrebiteľa, ukončí alternatívne riešenie sporu vydaním nezáväzného odôvodneného stanoviska.

10.6  V prípade rozdielnych názorov s našimi zákazníkmi sa snažíme nájsť zhodné riešenie. Ak nie ste spokojný s niektorou z našich ponúk, kontaktujte nás na e-mailovej adrese saneco@saneco.sk.

  1.    OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

13.1  Spoločnosť SANECO GROUP s. r. o, prevádzkovateľ e-shopu a webovej stránky www.saneco.sk, je zodpovedná za ochranu osobných údajov spracúvaných v rámci saneco e-shopu.

13.2  Ochrana vašich osobných údajov je pre nás prioritou. Osobným údajom a ich ochrane venujeme náležitú pozornosť. V Informáciách o ochrane osobných údajov pre saneco e-shop, ktoré sú dostupné na webovej stránke https://www.saneco.sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov/ , nájdete informácie o tom, ktoré osobné údaje sú získavané pri návšteve a využívaní služieb saneco e-shopu, za akým účelom sú tieto údaje využívané a aké sú ďalšie podmienky ich spracúvania.

  1.   ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

14.1  Pre tieto Všeobecné obchodné podmienky je rozhodné právo Slovenskej republiky s vylúčením aplikácie kolíznych noriem. Pre tieto Všeobecné obchodné podmienky je vylúčená aplikácia ustanovení Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru z roku 1980 a akéhokoľvek nasledujúceho dokumentu. Spory vzniknuté na základe alebo v súvislosti týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami majú právomoc rozhodovať súdy Slovenskej republiky.

14.2  Tieto Všeobecné obchodné podmienky platia na zmluvný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim v znení, ktoré predávajúci zašle kupujúcemu v elektronickom formáte .pdf spolu s potvrdením objednávky a s ktorým sa kupujúci mal možnosť oboznámiť pred odoslaním objednávky, čo potvrdil zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky.

14.3  Saneco si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená umiestnením na internetovej stránke saneco, pričom zmenené Všeobecné obchodné podmienky sa neuplatnia na právne vzťahy medzi dm a kupujúcim, ktoré vznikli pred zverejnením upraveného znenia Všeobecných obchodných podmienok na internetovej stránke saneco.

14.4  Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 01.07.2024.